Til forsiden ERHVERVSRETTET VÆRKSTEDSSKOLE med §107 BOTILBUD

STU - Særlig Tilrettelagt Ungdomsuddannelse       PMU - Praktisk Medhjælper Uddannelse

Miljø, kost og økologiMadlavning

Teaterbygningen FANEFJORD arbejder og tænker ud fra et miljørigtigt synspunkt. Vi vejleder og inspirerer vores elever til i den daglige husholdning at tænke miljørigtigt. Dette indenfor økologisk kost, rengøringsmidler, strømbesparelser, affaldssorteting m.v.

  • Vi er miljøbevidste omkring ukrudtbekæmpelse og bruger ikke sprøjtemidler.

  • Vores biler er dieselbiler med partikelfiltre.

  • Vi har på nuværende tidspunkt omlagt 3 af vores elevboliger til miljørigtige varmesystemer. Alle elevboliger har termoruder med lavenergiglas.

  • Vi har investeret i strømspareskinner til AV og IT i værksteder og elevboliger for at nedbringe standby forbruget mest muligt.

  • Stort set alle elpærer er udskiftet til lavenergipærer.

  • I forbindelse med vores teaterteknik er vi ved at lægge om til LED/diodelamper.

  • Vi er meget bevidste om at genanvende materialer i forbindelse med opbygning af scenografi til teaterproduktioner og caféer.

Generelt arbejder vi på at gøre vores elever bevidste om, at energibesparelse - ud over at gavne miljøet - er en økonomisk gevinst i forbindelse med deres fremtidige boliv.

Mød nogle af dem, der har eller har haft med Teaterbygningen FANEFJORD at gøre:

Thomas Stjerne Smidt, afgangselev fra Teaterbygningen Fanefjord i 2001 - Det var først da jeg kom på Teaterbygningen Fanefjord, jeg ikke længere blev mobbet, og her fandt jeg også min store interesse, nemlig musik. Det var lige mig. Jeg synes, der var et rigtig godt sammenhold her på skolen, og masser af spændende oplevelser, rejser og teater, der gav mig bedre selvtillid, og gjorde mig mere moden. Læs videre Denise N. Jørgensen, afgangselev fra Teaterbygningen FANEFJORD i 2011 - Jeg har det som om, jeg er kommet op fra Helvede. Førhen var jeg sikker på, jeg skulle bo i en papkasse resten af mit liv, men nu ved jeg, at det skal jeg ikke. Jamen det føltes nærmest som at blive genfødt, at være elev på skolen, for her følte jeg mig ikke udenfor. Jeg var som alle de andre – vi havde alle vores problemer. Læs videre

Gå til toppen af siden