Til forsiden ERHVERVSRETTET VÆRKSTEDSSKOLE med §107 BOTILBUD

STU - Særlig Tilrettelagt Ungdomsuddannelse       PMU - Praktisk Medhjælper Uddannelse

Værdigrundlag

Teaterbygningen FANEFJORD's grundlæggende værdigrundlag kan sammenfattes som følger:

Vi tror fundamentalt på, at vi ved at stille krav og forventninger til den enkelte elev og ved at forstå, støtte og respektere eleverne, hjælper dem videre. Vi giver eleverne troen på sig selv, styrker deres selvværd og gør dem til stolte borgere. Det sker gennem værdig undervisning og ikke ved "behandling".

  • Vi arbejder med en grundlæggende respekt for den enkelte elev og tager udgangspunkt i hans/hendes behov og ressourcer.

  • Vi stiller store krav om gensidig positiv holdning til både undervisning og dagligliv og udsætter eleverne for høje krav - og af og til stress - for at opøve deres evne til at klare vanskelige situationer/perioder i deres kommende arbejds- og privatliv.

  • Vi arbejder bevidst hen mod at styrke hver enkelt elev til at kunne klare sig selv så langt som muligt og løser derfor ikke problemer FOR eleverne, med derimod MED eleverne.

  • Vi arbejder helhedsorienteret med at styrke den enkeltes personlighed og selvforståelse.

I vores arbejde er vi inspireret af filosoffen Søren Kierkegaard "Om at hjælpe"

 KLIK HER

Mød nogle af dem, der har eller har haft med Teaterbygningen FANEFJORD at gøre:

Denise N. Jørgensen, afgangselev fra Teaterbygningen FANEFJORD i 2011 - Jeg har det som om, jeg er kommet op fra Helvede. Førhen var jeg sikker på, jeg skulle bo i en papkasse resten af mit liv, men nu ved jeg, at det skal jeg ikke. Jamen det føltes nærmest som at blive genfødt, at være elev på skolen, for her følte jeg mig ikke udenfor. Jeg var som alle de andre – vi havde alle vores problemer. Læs videre Andreas Ekelund Thomsen, afgangselev fra Teaterbygningen FANEFJORD 2012: - På Teaterbygningen FANEFJORD er ingen stress. Vi havde mange pauser, hvor jeg kunne gå ind på mit værelse, og lige tænke lidt over tingene. Jeg har meget brug for at kunne være mig selv, og jeg kan godt lide den måde, man bor på skolen. Man var sammen, men kunne også være for sig selv. Det var en god ting. Læs videre

Gå til toppen af siden