Til forsiden ERHVERVSRETTET VÆRKSTEDSSKOLE med §107 BOTILBUD

STU - Særlig Tilrettelagt Ungdomsuddannelse       PMU - Praktisk Medhjælper Uddannelse

Værdigrundlag

Teaterbygningen FANEFJORD's grundlæggende værdigrundlag kan sammenfattes som følger:

Vi tror fundamentalt på, at vi ved at stille krav og forventninger til den enkelte elev og ved at forstå, støtte og respektere eleverne, hjælper dem videre. Vi giver eleverne troen på sig selv, styrker deres selvværd og gør dem til stolte borgere. Det sker gennem værdig undervisning og ikke ved "behandling".

  • Vi arbejder med en grundlæggende respekt for den enkelte elev og tager udgangspunkt i hans/hendes behov og ressourcer.

  • Vi stiller store krav om gensidig positiv holdning til både undervisning og dagligliv og udsætter eleverne for høje krav - og af og til stress - for at opøve deres evne til at klare vanskelige situationer/perioder i deres kommende arbejds- og privatliv.

  • Vi arbejder bevidst hen mod at styrke hver enkelt elev til at kunne klare sig selv så langt som muligt og løser derfor ikke problemer FOR eleverne, med derimod MED eleverne.

  • Vi arbejder helhedsorienteret med at styrke den enkeltes personlighed og selvforståelse.

I vores arbejde er vi inspireret af filosoffen Søren Kierkegaard "Om at hjælpe"

 KLIK HER

Mød nogle af dem, der har eller har haft med Teaterbygningen FANEFJORD at gøre:

Denise N. Jørgensen, afgangselev fra Teaterbygningen FANEFJORD i 2011 - Jeg har det som om, jeg er kommet op fra Helvede. Førhen var jeg sikker på, jeg skulle bo i en papkasse resten af mit liv, men nu ved jeg, at det skal jeg ikke. Jamen det føltes nærmest som at blive genfødt, at være elev på skolen, for her følte jeg mig ikke udenfor. Jeg var som alle de andre – vi havde alle vores problemer. Læs videre Anette Sass Arnt, sagsbehandler, jobcentret i Greve Kommune - Det er et gedigent sted – det er ordentligt, og der er en kontinuitet over stedet på en måde, så man aldrig er i tvivl om, hvad de kan, og jeg bekymrer mig aldrig, når jeg sender en ung dertil. Sådan har det været i alle 15 år. De unge, jeg møder efter et ophold på skolen er altid grundigt udredt, sådan at de og vi ved præcist hvilken retning, vi skal arbejde videre i, og de har en rygsæk fuld af gode erfaringer med sig. Læs videre

Gå til toppen af siden